diumenge, 16 d’octubre del 2011

L'última resposta

Autors: Àlex Rovira / Francesc Miralles
Editorial: Edicions 62

Nota prèvia: De Francesc Miralles n'havia llegit un llibre: "El quart Reich". No em va agradar gens. El vaig trobar un llibre absolutament prescindible i mancat de cap mena d'interés.

Tot i això, vaig decidir donar-li una segona oportunitat.

La segona oportunitat ha estat aquest llibre.

Haig de dir que m'ha a diferència de "El quart Reich", aquest llibre no m'ha desagradat. En qualsevol cas, el podem considerar un llibre sense massa pretensions. Es llegeix ràpid i és entretingut, però no hi ha massa més a dir.

L'argument: Un guionista de ràdio rep l'encàrrec de completar la biografia d'Albert Einstein. Amb les investigacions per completar-la, comencen a passar coses "sorprenents", fins arribar al desenllaç...que des del meu punt de vista falla una mica.

El que sí que està bé el llibre, són algunes anècdotes que s'expliquen. Un exemple: Albert Einstein viatjava sempre amb el mateix xòfer, d'un poble a un altre fent la mateixa conferència. En un dels trajectes, el xòfer li diu que ja se sap de memòria tot el què dirà. Einstein decideix provar-ho, i li demana que faci ell la xerrada, i ell s'ho quedarà mirant des de l'última fina, com si ell fos el xófer. Dit i fet. El xofer fa la conferència, amb l'Einstein admirat per la memòria del xòfer, i quan arriba el moment de preguntes, algú del públic fa una pregunta que el xófer no sap respondre. Aquest, lluny de posar-se nerviós respon: "-Aquesta pregunta és tan senzilla que inclús el meu xófer sabria respondre-la"

O sigui que ja sabeu...si voleu llegir-vos el llibre, ja sabeu què us trobareu. Podriem dir que és un llibre per llegir a la platja, entre banyades i migdiades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada